Antikvariát

Sídla firem na prestižních adresách

Zřídit si sídlo firmy v některé z prestižních lokalit naší republiky nepředstavuje již řadu let téměř žádný problém. Získat tím lze především „dobrou adresu“ pro svoje podnikání, což je také první a nejlépe patrný efekt takového kroku. A mít svoje oficiální sídlo na zvučné adrese chce stále mnoho podnikatelů. Taková věc totiž přináší jejich společnostem nádech vážnosti a úspěchu a dokáže tím do značné míry usnadnit i navazování obchodních styků. K nejžádanějším lokalitám v tomto ohledu patří pochopitelně několik míst v centru Prahy a solidní míru obliby si mezi firmami získala i další města jako Brno či Liberec. Nemusí se však jednat pouze o lokaci tuzemskou. Svou virtuální kancelář si lze zřídit i v tak obchodně vyhlášených destinacích jako je německý Frankfurt nad Mohanem nebo třeba hlavní město Velké Británie Londýn.

Sídlo firmy vybírejte uvážlivě

Pokud se také rozhodnete zřídit virtuální sídlo pro svoji společnost na nějaké „lepší adrese“, vždy dobře zvažte všechna pro a proti, abyste tímto krokem svému byznysu skutečně prospěli. Faktem je, že virtuální kanceláře jsou zcela legální záležitostí a při splnění zákonných povinností, jako je správné označení firmy, zajištění kontaktu se státními orgány či přebírání písemností, nemůže proti takovémuto způsobu vedení společnosti nikdo nic namítat.

Sdílení totožné adresy hned s několika sty či dokonce tisíci dalších firem však nemusí už na první pohled působit na případné klienty a obchodní partnery zrovna seriózním dojmem a to i v případě, že hrajete podle všech platných pravidel. Někdy je tedy lepší zvolit si trochu méně lukrativní místo, které může i přesto dodat vašemu podnikání potřebný glanc.

Dobrá adresa není vše

Získání zvučně znějící adresy pro sídlo firmy není ještě samo o sobě dostatečně hodnotnou devízou. Teprve množství a kvalita doplňkových služeb může ze zřízení virtuální kanceláře učinit hodnotnou záležitost a co do efektivity a úspěšnosti výrazně posunout vaši společnost vpřed. Je proto dobré vědět, které služby dnes patří k běžnému standardu a měli byste je tudíž jako majitel firmy vyžadovat.

Telefon, fax a poštovní služby

Kvalitní poskytovatel virtuálního sídla vám nabídne plnohodnotně fungující recepci s vyškoleným personálem, který pro vás zajistí přebírání poštovních zásilek. Ty si lze čas od času vyzvednout, případně si domluvit jejich automatické přeposílání jinam. Díky tomu, že vám zprostředkuje též nepřetržitý telefonický i faxový kontakt, nestane se vám, že byste se snad dostali do nějakého časového prodlení, pokud jde o obchodní aktivity i nutná jednání s úřady. Za samozřejmost lze také považovat možnost občasného využití zasedací místnosti pro schůzku s vašimi klienty a podobně. Výjimkou není rovněž administrativní výpomoc, která zpravidla zahrnuje skenování, kopírování nebo i přepis rozličných textů a dokumentů, případně i zpracování vašich faktur.

Obliba virtuálních sídel dnes a v minulosti

Popularita tohoto způsobu provozování živnosti byla vysoká již před lety, což mimochodem dokládá i tento článek. Některé z firem se v minulosti pokoušely minimalizovat pravděpodobnost kontroly ze strany finančního i dalších úřadů právě přesunem svého sídla do virtuální kanceláře v některém z velkých měst. Vzhledem k vysokému počtu společností registrovaných například v Praze, Brně, Ostravě či Plzni to dávalo svůj smysl. Jelikož však došlo k úpravě příslušných pravidel, přestal být tento diskutabilní důvod opodstatněný a státní úřady dnes mohou provádět kontroly ve firmách bez ohledu na to, ve které části republiky sídlí.

Stále je tu však mnoho dobrých důvodů, o kterých jsme se zmiňovali výše, jako zajímavá adresa a také celá škála kancelářských služeb, díky kterým se fungování na principu virtuální kanceláře mnoha společnostem vyplatí a proto také obliba tohoto fenoménu moderního podnikání nikterak neklesá.

Přínos pro nově založenou společnost

Podnikatelé stojící teprve na samém začátku svých aktivit tvoří u nás značnou část klientely poskytovatelů virtuálních sídel. A není se čemu divit. Úspory času a finančních prostředků, kterých se dá tímto způsobem dosáhnout, nejsou nijak zanedbatelné pro většinu společností a pro ty v začátcích to jistě platí dvojnásob. Když si uvědomíme, jak vysoké se platí nájmy za kancelářské či obchodní prostory a jak stoupají i mzdové náklady na kvalitní zaměstnance, pak nás popularita virtuálních kanceláří nikterak nepřekvapí. Je dokonce možné s klidným svědomím prohlásit, že celé řadě podnikatelských projektů tento způsob řízení firmy umožnil překonat počáteční potíže a snáze se uchytit ve svém oboru.

Poradci i IT odborníci

Kromě začínajících živnostníků jsou služby virtuálních sídel hojně využívány zejména takovými podnikateli, kteří už z podstaty svého byznysu ke svojí práci nijak rozsáhlé zázemí zpravidla nepotřebují. Jsou to například nejrůznější poradenské a konzultační firmy, IT specialisté nebo nejrůznější zprostředkovatelé pojišťovacích a dalších finančních produktů. Tento způsob provozování společnosti dokáže ocenit skutečně nezanedbatelná část našich podnikatelů a není divu. Při vynaložení minimálních nákladů získávají nezřídka velmi kvalitní a profesionální servis, který jim umožňuje zcela plnohodnotné fungování jejich firem.