ZADEJTE SVÉ KLÍČOVÉ SLOVO

Propagace online: Tvorba webu je základ

Propagace online: Tvorba webu je základ

Máte-li konkrétní představu o tom, s čím a jak chcete obchodovat, pak už vám schází jen realizace podnikatelského záměru. A protože se vše přesouvá do digitálu, mimo jiné nezbývá, než se pustit i do propagace online. Tvorba webu  přitom bude enormně důležitá. Vaše stránky musí umět generovat zisk a vy tušíte, že bez SEO to nepůjde. Pokud jste dosud marně hledali nějaký sumář, který srozumitelně shrnuje nejdůležitější vlastnosti moderních www, prostudujte následující řádky. Ujasníte si, které platformy mají potenciál a které ve vlnách internetu zaniknou.

“Instantní” online platforma versus tvorba webu na míru

Ze všeho nejdřív si rozmyslete, jaký typ www bude pro váš byznys ideální. Existují totiž předpřipravené webové šablony, které stačí naplnit obsahem a voilà; máte skvělou online propagaci. Rozsáhlé internetové projekty už vyžadují zakázkovou tvorbu webu.

Žádná z alternativ není horší nebo lepší, je ovšem nutné vsadit hned od začátku na tu vhodnou právě pro vás. Většina kvalitních webařských firem vám s výběrem ochotně pomůže. Bez ohledu na to, jestli si koupíte předpřipravenou šablonu, tedy jakési “instantní” webovky nebo si je necháte “ušít” na míru, musí v obou případech oslovovat vaši cílovou skupinu. A také musí návštěvníky svádět k objednávkám, sbírat od nich kontakty pro účely emailingu a celkové budovat vaši značku.

Proč jsou vám online stránky bez SEO k ničemu

Tvorba webu musí v současnosti bezpodmínečně zahrnovat také jeho optimalizaci pro fulltextové vyhledávače. Starší webové projekty postupně prochází SEO úpravami, aby zůstaly konkurenceschopné a nové stránky v podstatě nemá smysl vyrábět bez SEO. Pokud by vás nějací webaři přesvědčovali o opaku, najděte si jiné specialisty, kteří vám dodají životaschopné webovky pro aktuální verzi online prostředí.

Při tvorbě webu trvejte na jeho technické, obsahové a následně i odkazové optimalizaci. Jinak si na síti ani neškrtnete. Prostě a jednoduše neobsadíte přední posty na Googlu a Seznamu a vaše stránky nebudou těžit z vysoké návštěvnosti. Tím pádem se můžete rozloučit s jakoukoliv výkonnostní konverzí a rentabilitou vašeho webu. 

Dbejte na uživatelskou přívětivost, chcete-li uspět online

Profesionální tvorbu webu poznáte mimo jiné také podle toho, že navrhuje stránky nikoli pro vás, ale pro vašeho koncového zákazníka. Právě on se tam musí cítit dobře, aby si nakoupil a zase se rád vrátil. User-friendly rozhraní přitom sestává z mnoha drobností, jakými jsou třeba tlačítka, aby se lidi mohli ze správných míst prokliknout, kam potřebují.

Mezi další pomůcky, které usnadní život vašim klientům, řadíme intuitivní objednávkové formuláře se snadnou možností, jak si z košíku odskočit zpět do e-shopu. Následovat musí pohodlné možnosti přepravy a také rychlá a hlavně bezproblémová platba.

Uživatelsky přívětivý webdesign silně ovlivňuje počet online objednávek a už během tvorby webu se vám vyplatí sledovat stránky očima zájemce. Pečlivě zvažte, je-li opravdu nutné, okamžitě zahltit každého příchozího slevovým kuponem, žádostí, ať přijme “sušenky” a definitivně ho otrávit neustálým pípáním chatu. Ve skutečnosti není žádný člověk takový idiot, abyste ho museli hned za tepla informovat, že vám může napsat, přestože si zatím nestačil nic prohlédnout. Pro zdar vašeho online podnikání zkrátka nenuťte lidi přemýšlet a neobtěžujte zákazníka přihlouplou tvorbou webu víc, než je zdrávo.

Záleží jen na vás, jestli se rozhodnete pro e-shop či firemní www, který doplníte špičkovým blogem, abyste zúročili vaše jedinečné know-how online. Ošéfujte si, ať vám specialisté na tvorbu webu udělají on-page SEO a nechte si vyrobit snadno obslužnou platformu pro lidi, kteří u vás budou utrácet. Texty transformujte podle zásad optimalizace tak, ať jsou užitečné pro cílové skupiny a vyhovují robotům. Pak máte reálnou šanci prosadit se v digitálu a splnit si sen. Pokud chcete ještě něco ohledně online propagace a tvorby webu konzultovat, ptejte se nás v komentářích.

Jaroslava Prudká